Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 4 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Konstrukce simulátoru axiálního segmentového ložiska
Sedlačík, Jan ; Medlík, Jan (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem simulátoru axiálního segmentového ložiska. Experimentální zařízení je navrženo pro studium tenkého mazacího filmu mezi segmentem axiálního ložiska a skleněným diskem. Snahou konstrukce je co nejvíce se přiblížit reálnému provozu ložiska. Použitím snímačů, způsobu zatěžování a mazání je zajištěna opakovatelnost podmínek experimentu. Práce obsahuje přehled zkonstruovaných zařízení a užitých metod měření, návrhy konstrukčních variant a popis navrhovaného zařízení.
Experimentální studium mazání okolku kolejových vozidel
Frýza, Josef ; Dzimko, Marián (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním studiem vlivu provozních podmínek na tribologické aspekty kontaktu okolku železničního kola a kolejnice. Kontakt okolku nastává při průjezdu vozu traťovým obloukem a dochází v něm k těžkému až katastrofickému režimu opotřebení. Pro efektivní redukci opotřebení je důležité aplikovat do kontaktu vhodné množství maziva ve správných intervalech. Problematika je v této práci komplexně studována s použitím tří laboratorních zařízení a šesti metod, které jsou teoreticky i experimentálně porovnány. Hodnoceno je tření, opotřebení, distribuce a tloušťka maziv za rozdílných kontaktních podmínek. Zjištěné množství a interval aplikace maziva eliminují vývoj zadírání při nízké spotřebě maziva. Pochopení mechanizmů probíhajících v kontaktu kola a kolejnice napomáhá nejen ke snížení provozních nákladů a k lepší energetické účinnosti pohybu vozidla na trati, ale je podstatou i pro bezpečný, spolehlivý a ekologický provoz kolejové dopravy.
Experimentální studium mazání okolku kolejových vozidel
Frýza, Josef ; Dzimko, Marián (oponent) ; Omasta, Milan (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá experimentálním studiem vlivu provozních podmínek na tribologické aspekty kontaktu okolku železničního kola a kolejnice. Kontakt okolku nastává při průjezdu vozu traťovým obloukem a dochází v něm k těžkému až katastrofickému režimu opotřebení. Pro efektivní redukci opotřebení je důležité aplikovat do kontaktu vhodné množství maziva ve správných intervalech. Problematika je v této práci komplexně studována s použitím tří laboratorních zařízení a šesti metod, které jsou teoreticky i experimentálně porovnány. Hodnoceno je tření, opotřebení, distribuce a tloušťka maziv za rozdílných kontaktních podmínek. Zjištěné množství a interval aplikace maziva eliminují vývoj zadírání při nízké spotřebě maziva. Pochopení mechanizmů probíhajících v kontaktu kola a kolejnice napomáhá nejen ke snížení provozních nákladů a k lepší energetické účinnosti pohybu vozidla na trati, ale je podstatou i pro bezpečný, spolehlivý a ekologický provoz kolejové dopravy.
Konstrukce simulátoru axiálního segmentového ložiska
Sedlačík, Jan ; Medlík, Jan (oponent) ; Svoboda, Petr (vedoucí práce)
Bakalářská práce se zabývá konstrukčním návrhem simulátoru axiálního segmentového ložiska. Experimentální zařízení je navrženo pro studium tenkého mazacího filmu mezi segmentem axiálního ložiska a skleněným diskem. Snahou konstrukce je co nejvíce se přiblížit reálnému provozu ložiska. Použitím snímačů, způsobu zatěžování a mazání je zajištěna opakovatelnost podmínek experimentu. Práce obsahuje přehled zkonstruovaných zařízení a užitých metod měření, návrhy konstrukčních variant a popis navrhovaného zařízení.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.